1. Üzemeltető

Szolgáltató: Joláthy Dániel e.v. Többes szám első személy használata is a szolgáltatóra vonatkozik.

Webhely címe: www.digital11.hu

Nyilvántartási szám: 25502482
Adószám: 60962005-1-43
Székhely: 1111 Budapest, Bartók Béla út 40. 1/6A
Üzleti tevékenység helye: 1122 Budapest, Városmajor u. 23.
Telefon: +36-70-746-4262
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
(a továbbiakban: Szolgáltató)

Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Erste Bank
Pénzforgalmi jelzőszám: 11600006-00000000-10480173

Megrendelő: aki a digitalizálandó vagy nyomtatandó anyagot leadja digitalizálásra a Digital11 digitalizáló stúdió, azaz a Szolgáltató részére. 

Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához:
Telefonszám: +36-70-746-4262
Elérhető: hétfőtől csütörtökig 10-18, pénteken 10-15 óra között.
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Az ilyen úton érkező e-mailekre a Szolgáltató az érkezéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.

1.2 A magyar jog kikötése

A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető Szolgáltató szolgáltatása Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar és az európai jog alkalmazandó, különös tekintettel

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),

- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,

- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,

- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre,

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre,

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényre,

- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre,

- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletre

Jelen általános szerződési és felhasználói feltételekben (a továbbiakban: szerződési feltételek vagy ÁSZF) említett időpontok, időintervallum megjelölések a közép-európai idő (CET/UTC+1) szerint értendők.

A jelen szerződési feltételekben említett munkanapok, munkaszüneti- és ünnepnapok alatt a magyar jog szerinti munkanapokat, munkaszüneti- és ünnepnapokat kell érteni.

1.3 A távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésre vonatkozó általános tájékoztatás
A webhelyen megrendelhető termékek, szolgáltatások lényeges tulajdonságairól Felhasználó a megrendelést megelőzően a webhely termékek, szolgáltatások tulajdonságait leíró oldalain tájékozódhat.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül köteles visszaigazolni. Ha a visszaigazolás nem érkezik meg Felhasználóhoz 48 órán belül, akkor Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltatónem iktatja, és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.

Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így az nem áll rendelkezésre nála.

Felhasználó a megrendelés elküldése előtt a megrendelés lépései során tájékoztatást kap az aktuális fuvarozási díjakról és esetleges fuvarozási korlátozásokról, valamint a lehetséges fizetési módokról.

A szerződési feltételeket és a jogszerű tájékoztatáshoz szükséges dokumentumokat Felhasználó a megrendelésének e-mail útján történő visszaigazolásához csatolt dokumentumként megkapja, a megrendelésének beérkezésekor aktuális tartalommal. Ezen felül a szerződési feltételeket és tájékoztatókat Felhasználó a webhelyről menthető formátumban letöltheti és/vagy kinyomtathatja, valamint az aktuális állapotában mindig elérhető a webhelyen.

2. Megrendelés

2.1 Regisztráció

A webhelyen nem lehet regisztrálni.

2.2 Megrendelés menete

Megrendelés történhet:

  • személyesen, Szolgáltató telephelyén
  • postai úton, futárral
  • online (csak fotónyomtatás)

Személyes megrendelés során Megrendelő átadja Szolgáltató részére a digitalizálandó anyagokat. Közös megegyezéssel rögzítik:

  • Fényképek és iratok esetén a leadott anyag mennyiségét és típusát, a kimenet típusát (jpg, pdf, tif, docx), szkennelés során alkalmazandó felbontást, a digitalizált anyag átadásának módját, a várható elkészülési időt, továbbá Szolgáltató előzetes kalkulációt készít az anyag digitalizálásának költségéről. Ezeket az adatokat a megrendelőlapon rögzíti. 
  • Video-és hangfelvételek digitalizálása esetén rögzítésre kerül a leadott anyag típusa, mennyisége, a kimenet típusa (videofelvételek esetén mp4, mpg, hangfelvételek esetén mp3, wav), továbbá a digitalizált anyag átadásának módja. 

A megrendelőlap elektronikusan készül, és a Megrendelő által megadott e-mail címre kerül továbbításra visszaigazolásul. Megrendelő elfogadja, hogy a megrendelőlapból csak elektronikus változat létezik, papír alapú másolat nem készül belőle.

Postán vagy futárral küldött megrendelések esetén: Szolgáltató a Megrendelő által megadott telefonszámon vagy e-mail címen egyezteti a digitalizálás paramétereit, melyek megegyeznek a személyes megrendelés során rögzített paraméterekkel. Ezután ugyanúgy elektronikus megrendelőlap készül, mely Megrendelő által megadott e-mail címre kerül továbbításra.

2.3 Fuvarozó

Amennyiben megrendelő Szolgáltatótól veszi igénybe a fuvarozást, ebben ez esetben az alábbi fuvarozó szolgáltatásait veszi igénybe, és továbbítja megrendelő adatait:

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa út 2.

Fuvarozás díja:

Háztól-házig történő szolgáltatás megrendelése esetén: 2900 Ft/alkalom

Fotónyomtatás, fotóelőhívás megrendelése esetén: 2190 Ft

Utánvét díja: 500 Ft.

3. Árak

Megrendelő a megrendelés leadásával egyidejűleg elfogadja a Szolgáltató által közölt, és honlapján közzétett árakat. Szolgáltató mindenkori, teljes árlistája a következő weblapcímen érhető el: https://digital11.hu/arak

Árváltozás esetén mindig a megrendelés leadásakor érvényes árak a mérvadóak, kivéve akkor, ha előre nem látott esemény, forrásanyag, vagy egyéb más tényező befolyásolja az előzetesen kalkulált árakat, ebben az esetben Szolgáltató felveszi a kapcsolatot megrendelővel, és egyeztetnek az esetleges árváltozásról.

4. Videokazetták digitalizálása

A következő videokazetta formátumokat digitalizáljuk: VHS, VHS-C, SVHS, SVHS-C, Video8, Hi8, Digital8, MiniDV, DVCam, HDV.

Megrendelő által leadott videokazettákat első lépésként visszacsévéljük a szalag elejére, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezetten kérte (és a megrendelőlapon is rögzítésre került), hogy adott kazettaállástól kell digitalizálni a felvételeket. Digitalizálás során a felvételeket bejátsszuk, amíg van videojel. Megrendelő rendelkezhet úgy is, hogy csak az amatőr (családi) felvételek digitalizálását kéri, ez esetben minden egyéb felvételt figyelmen kívül hagyunk, azokat nem digitalizáljuk, kizárólag az amatőr (családi) felvételeket. Ezért az opcióért nem számítunk fel külön díjat. 

A videokazetták anyagát alapértelmezetten mp4 (h264) formátumba mentjük, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezett más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Digitalizálás után a felvételeket a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük Megrendelő részére.

5. Hanghordozók digitalizálása

Megrendelő által leadott magnókazettát első lépésként visszacsévéljük a szalag elejére, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezetten kérte (és a megrendelőlapon is rögzítésre került, hogy adott kazettaállástól kell digitalizálni a felvételeket. Digitalizálás során a felvételeket bejátsszuk, amíg van audiojel. A magnókazetták anyagát alapértelmezett mp3 formátumba mentjük, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezetten más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Digitalizálás után a felvételeket a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük megrendelő részére.

Megrendelő által leadott orsós magnószalagot első lépésként befűzzük a lejátszóba. Orsós magnószalagok esetén a teljes szalag műsorideje fizetendő. Amennyiben több csatornára is rögzítésre került hanganyag, akkor minden csatornát bejátsszunk. Digitalizálás során a felvételeket bejátsszuk, amíg van audiojel. Az orsós magnószalagok anyagát alapértelmezett mp3 formátumba mentjük, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezetten más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Digitalizálás után a felvételeket a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük megrendelő részére.

Megrendelő által leadott hanglemezt a lemezjátszóra téve megtisztítjuk, majd a hangfelvételeket digitalizáljuk. A hanglemezek anyagát alapértelmezett mp3 formátumba mentjük, kivéve akkor, ha Megrendelő kifejezetten más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Digitalizálás után a felvételeket a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük megrendelő részére. Hanglemezek digitalizálása esetén opcionálisan kérhető a hangfelvételek ún. pattogásmentesítése, melynek során digitális utómunkával a hanglemezekre jellemző háttérzajt (pattogást) eltávolítjuk. A szolgáltatásért a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel.

Valamennyi hanghordozó digitalizálása esetén opcionálisan kérhető a hangfelvételek trackelése, vagyis műsorszámokra bontása, amelyért a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel.

6. Fényképek (papírképek) szkennelése

Első lépésként a fényképeket mikroszálas kendővel megtisztíjuk, majd a szkenner üveglapjára helyezzük. A megrendeléskor kért, és a megrendelőlapon rögzített felbontással megtörténik a szkennelés. A fényképeket a megrendeléshez tartozó egyedi mappába mentjük, a fájlok elnevezése pedig a következő séma szerint történik: megrendelésszám_monogram_sorszám. A fényképeket alapértelemezzeten legkisebb tömörítésű jpg fájlba mentjük, kivéve akkor, ha megrendelő kifejezetten más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Amennyiben olyan albumból kell szkennelni képeket, amelyből nem távolítható el a fénykép (ragasztott album), a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel. Szkennelést követően fotószerkesztő-programmal egyenként végignézzük a szkennelt képeket, és a szükséges korrekciókat elvégezzük: kiegyenesítést, körbevágás, szín-, fényerő-, és kontrasztjavítás, valamint a fizikai tisztítás ellenére megmaradt porszemcsék retusálása. 

Opcionálisan kérhető a szkennelt képek átfogó retusálása is, melyért a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel. 

Szkennelést követően a szkennelt anyagot a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük megrendelő részére.

7. Diák, negatívok szkennelése

Első lépésként a diát vagy negatív filmet mikroszálas kendővel megtisztíjuk, a negatív vagy dia tekercseket 6 (közép- és nagyformátum esetén 2 vagy 3) képkockás csíkokra vágjuk, és a szkenner feltétre helyezzük. A megrendeléskor kért, és a megrendelőlapon rögzített felbontással megtörténik a szkennelés. A fényképeket a megrendeléshez tartozó egyedi mappába mentjük, a fájlok elnevezése pedig a következő séma szerint történik: megrendelésszám_monogram_sorszám. A diákat és negatívokat alapértelemezzeten legkisebb tömörítésű jpg fájlba mentjük, kivéve akkor, ha megrendelő kifejezetten más formátumot kért, és az a megrendelőlapon rögzítésre került. Amennyiben a dia olyan keretben van, amely üveget tartalmaz (vagyis a filmkocka két üveglap között helyezkedik el a kereten belül), akkor a keretet szét kell bontani. Szkennelés után a keretbe visszahelyezzük a filmkockát. Az ilyen, szétbontandó keretekre a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel. Szkennelést követően fotószerkesztő-programmal egyenként végignézzük a szkennelt képeket, és a szükséges korrekciókat elvégezzük: kiegyenesítést, körbevágás, szín-, fényerő-, és kontrasztjavítás, valamint a fizikai tisztítás ellenére megmaradt porszemcsék retusálása. 

Opcionálisan kérhető a szkennelt képek átfogó retusálása is, melyért a mindenkori árlistában szereplő felárat számítunk fel. 

Szkennelést követően a szkennelt anyagot a megrendelőlapon rögzített módon átadásra előkészítjük megrendelő részére.

8. Iratok, könyvek szkennelése

Alapvetően háromféle eljárással dolgozzuk fel az iratokat és a könyveket. A nyersanyagtól függ, hogy melyik eljárást alkalmazzuk, és ezt minden esetben egyeztetjük Megrendelővel. Ezek az eljárások a következők:

Síkágyas szkennerrel történő feldolgozás: olyan könyvek, iratok feldolgáza történik így, amelyeknek a lapjai össze vannak fűzve, ragasztva, és sérülésmentesen nem választhatók szét a lapok. Ebben az esetben minden egyes lapot, oldalt a szkenner üvegfelületére helyezünk. A megrendeléskor kért, és a megrendelőlapon rögzített felbontással megtörténik a szkennelés. Az iratokat a megrendeléshez tartozó egyedi mappába mentjük, a fájlok elnevezése pedig a következő séma szerint történik: megrendelésszám_monogram_sorszám. Az iratokat a megrendeléskor egyeztetett formátumba mentjük, mely lehet jpg, tif, pdf. Szkennelést követően a szkennelt anyagot átnézzük, és a szükséges korrekciókat elvégezzük, úgy mint kiegyenesítés, körbevágás. 

Könyvszkennerrel történő feldolgozás: a könyvet vagy iratot ebben az esetben a könyvszkenner kamerája alá helyezzük, és a lapokat egyenként lefotózzuk a könyvszkennerrel. A megrendeléskor kért, és a megrendelőlapon rögzített felbontással megtörténik a szkennelés. Az iratokat a megrendeléshez tartozó egyedi mappába mentjük, a fájlok elnevezése pedig a következő séma szerint történik: megrendelésszám_monogram_sorszám. Az iratokat a megrendeléskor egyeztetett formátumba mentjük, mely lehet jpg, tif, pdf. Szkennelést követően a szkennelt anyagot átnézzük, és a szükséges korrekciókat elvégezzük, úgy mint kiegyenesítés, körbevágás. 

Automata lapadagolós (ADF) szkennerrel történő feldolgozás: kizárólag különálló lapokat lehet ezzel a módszerrel feldolgozni, ezért a ragasztott vagy fűzött könyvek gerincét le kell vágni a feldolgozás előtt. Az így előkészített lapokat az adagolóba helyezzük, és megtörténik a szkennelés. Az iratokat a megrendeléshez tartozó egyedi mappába mentjük, a fájlok elnevezése pedig a következő séma szerint történik: megrendelésszám_monogram_sorszám. Az iratokat a megrendeléskor egyeztetett formátumba mentjük, mely lehet jpg vagy pdf. Szkennelést követően a szkennelt anyagot átnézzük, és a szükséges korrekciókat elvégezzük, úgy mint kiegyenesítés, körbevágás. 

9. Szerzői jogok

A digitalizálásra leadott fotók, fényképek, iratok, video- és hangfelvételek, és azok alapján elkészített archiválás és a Szolgáltató által teljesített feladatok során létrejött bármely adat, dokumentum, mely a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében szerzői jogi védelem alatt álló szerzői műnek minősül, mely kizárólagos felhasználási jogának jogosultja a Megrendelő.

A digitalizálás elkészítésével, a digitalizálás tekintetében Szolgáltatót semmilyen szellemi- és szerzői, vagy egyéb felhasználási jog nem illeti meg, Szolgáltató a digitalizálási feladat teljesítésével semmilyen szellemi- vagy szerzői jogot nem szerez a digitalizált anyagon vagy annak részén. Szolgáltató nem jogosult semmilyen módon felhasználni a fotókat, iratokat, video- és hangfelvételeket a digitalizálás, annak részét, vagy egészét, valamint a Szolgáltató által teljesített feladatok során készült adatot, dokumentumot Megrendelő írásbeli engedélye nélkül.

10. A digitalizálásra leadott anyagok tartalma

Szolgáltató semmilyen felelelősséggel nem tartozik a digitalizálásra, szkennelésre leadott anyagok tartalmáért. A digitalizálásra leadott anyagok tartalmáért mindennemű felelősség a Megrendelőt terheli. 

11. Eredeti, digitalizálásra leadott anyagok tárolása

Mindent megteszünk azért, hogy a digitalizálásra leadott anyagok (nyersanyagok) a tárolás és a feldolgozás során ne sérüljenek. Ugyanakkor a nyersanyagok korábbi rossz tárolásából, öregedéséből fakadó sérülésekért (törés, szakadás) nem vállalunk felelősséget. Amennyiben saját hibánkból, gondatlan tárolás vagy kezelés miatt sérül egy nyersanyag, Megrendelővel közös megegyezéssel kedvezményt biztosítunk a digitalizálás árából. 

A digitalizált, eredeti nyersanyagokat Megrendelő köteles átvenni a digitalizálás elkészülte után. Vagy rendelkezhet úgy is, hogy azt megsemmisítsük, mert már nincs rá szüksége. Ebben az esetben csak írásbeli nyilatkozatot fogadunk el a megsemmisítés iránti kérelemről.

Amennyiben Megrendelő a digitalizált anyag elkészülését követő egy éven belül nem veszi át az eredeti nyersanyagokat, újabb értesítést küldünk a megrendeléskor megadott e-mail címre, melyben felhívjuk Megrendelő figyelmét, hogy az értesítéstől számított 30 napon belül a nyersanyag megsemmisítésre kerül. Ha ezután 30 napon belül továbbra sem veszi át Megrendelő a nyersanyagot, azt megsemmisítjük.

12. Digitalizált anyagok átadása, tárolása, törlése

Szolgáltató a digitalizálás során képződő fájlokat gondosan tárolja a megrendelőnek történő átadásig. 

Szolgáltató a digitalizált anyagokat offline tárhelyen tárolja a következők szerint:

  • szkennelt fényképeket, iratokat az átadástól számított egy évig,
  • digitalizált video- és hangfelvételeket az átadástól számított 30 napig. 

Az átadás történhet:

  • megrendelő által biztosított adathordozóra (külső merevlemezre vagy pendrive-ra),
  • szolgáltató által biztosított adathordozóra (külső merevlemezre, pendrive-ra, DVD lemezre),
  • felhő tárhelyen történő megosztással. Ez esetben Szolgáltató a saját Google Drive tárhelyére tölti fel a digitalizált felvételeket, és azt megoszthatóvá teszi, vagyis a hozzáférési linket a megrendeléskor megadott e-mail címre elküldi Megrendelő részére. 

A digitalizált anyag átadási módját Szolgáltató és Megrendelő minden esetben a megrendelés során egyezteti, és az a megrendelőlapon rögzítésre kerül.

Amennyiben megrendelő felhő tárhelyre kérte a digitalizált anyagokat, azok az átadástól (a letöltési link megosztásától) számított 14 napig elérhetők, ennyi ideje áll rendelkezésre megrendelőnek, hogy a felvételeket saját eszközére letöltse. Szolgáltató a video- és hangfelvételeket további 16 napig (átadástól számított összesen 30 napig), fényképeket, iratokat további 351 napig tárolja (átadástól számított összesen 1 évig) offline tárhelyen. Ez idő alatt Megrendelő bármikor díjmentesen kérheti a már digitalizált anyagának átmásolását pendrive-ra, más külső adathordozóra, vagy felhő tárhelyre történő (ismételt) feltöltésre. Szolgáltató a digitalizált video- és hangfelvételeket az átadást követő 30 nap után, digitalizált fényképeket, iratokat az átadást követő 1 év után törli.

Szolgáltató fokozottan felhívja Megrendelő figyelmét, hogy a digitalizált anyagot legalább két jól elkülöníthető helyen tárolja: számítógép, tablet belső tárhelye mellett legalább egy külső adathordozóra (pendrive-ra, külső merevlemezre) is másolja át. A letöltés ill. másolás elmaradásából fakadó adatvesztésért Szolgáltató nem vállal felelősséget, és semmilyen kártérítési felelősséggel nem tartozik!

13. Fotónyomtatás

Fotónyomtatás szolgáltatás megrendelése történhet személyesen szolgáltató telephelyén, vagy online kitölthető űrlap segítségével. 

Online megrendelés esetén megrendelő feltölti képeit, kiválasztja a papírméretet, papírtípust. Ezt követően köteles megadni a számlázáshoz szükséges adatokat. Fizetés történhet utánvéttel vagy online bankkártyás fizetéssel. Online bankkártyás fizetés szolgáltatója a Stripe (Stripe Payments Company at Legal Department, 354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California, 94080).

A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával fizethet.

A bankkártyával történő fizetés során a fizetéshez használt bankkártya adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül annak weboldalára. Az online bankkártyás fizetést biztosító szolgáltató nem osztja meg a bankkártya adatokat a Szolgáltatóval.

Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.

14. Felelősség kizárása

A Szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon dönt a Felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A Szolgáltató kizárja felelősségét az ebből eredő károkért.

Szolgáltató nem garantálja, hogy a termék, illetve szolgáltatás megfelel a Felhasználó által tervezett bármilyen felhasználási célra. A termék, illetve szolgáltatás leírásában és útmutatójában írtak irányadók a felhasználást illetően, de a konkrét felhasználási körülményekből adódó eltérések miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség.

Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal olyan közvetlen és közvetett károkért, amelyek a webhely rosszhiszemű felhasználásából vagy az internetszolgáltató elérhetetlenné válásából erednek. Szolgáltató nem vonható felelősségre technikai zavarokért, például elektromos vagy számítógépes hálózati kimaradásért. Tekintettel arra, hogy az internet nyílt, biztonságosnak nem tekinthető hálózat, az elektronikus formában továbbított üzenetek, megrendelések Szolgáltatón kívül eső okból történő megsemmisülése, késedelmes megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében Szolgáltatót nem terheli felelősség.

Szolgáltató a webhely felhasználásának lehetőségét bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti az egyes Felhasználók számára, vagy az összes Felhasználóra nézve a webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen leadott megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kérelmeit teljesíti, más esetleges következményekért azonban nem felel.

A webhelyen megjelenített termékek és szolgáltatások képei eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem felelős a termékismertetők rajta kívül álló okok miatt, így a gyártó vagy a beszállító miatt szükségessé váló előzetes bejelentés nélküli esetleges változtatásából adódó eltérésekért.

Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért való felelősségét kizárja.

A webhelyen található külső hivatkozások követésével letöltött tartalom nem áll Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket Szolgáltató törli vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

15. Egyéb rendelkezések

Szolgáltató a webhelyen megrendelés nélkül böngésző Felhasználók tekintetében is fenntartja magának a jogot az ott található tartalmakra vonatkozó jogi védelem és a webhely felhasználására vonatkozó szabályok tekintetében, azok érvényesítésére és megváltoztatására. Erre vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat Felhasználó a webhelyen folyamatosan közzétett jogi nyilatkozatban, jelen ÁSZF-ben és további tájékoztató dokumentumokban érheti el.

Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el.

16. Adatkezelés, adatvédelem

A Szolgáltató által folytatott adatkezelésről az „Adatkezelési tájékoztató” című dokumentum ad tájékoztatást.

17. Szerződési feltételek módosítása

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.

Az egyes megrendelések alapján létrejövő szerződésekre mindig az adott megrendelés végleges – szerződést létrehozó – visszaigazolásához csatolt szerződési feltételek vonatkoznak.

18. Alkalmazandó jog

Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a 1.2 pontban megadott jogszabályok rendelkezési irányadók.

19. Panasz, jogérvényesítés, Szolgáltató feletti felügyelet

Panasz

Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz a weboldalon és az ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségeken.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.

Békéltető testülethez fordulás lehetősége

Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.

Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor ezen lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.

Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt olvashatók:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara

mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely:  https://bekeltet.bkik.hu/

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokról és kötelezettségekről.

Jogérvényesítés bírósági úton

A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, Felhasználó a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti járásbíróságon indíthatja meg a pert.

Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Webhely:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.

Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó határon átnyúló panaszával az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat.

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ

Postacím: 1440 Budapest Pf. 1.
Telefon: +36 1 896 7747

Fax: +36 1 210 2538
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely: https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html